Nymålat

Räcket på verandan e klart å är så fint.💕😍💛👍😊

Måla och baka

Idag satte vi igång att måla vårt altanräcke. Hann måla ett lager innan himlen öppnade sig.

Bakade bröd och kaka
Grillade god korv till middag. För efter regn kommer solsken 🌝🌝

Så mycket

En underbar dag . Hann tvätta bilen,klippa gräset, Roger laga cykel, jag  jobba å lunch i byn innan vi åkte till Prästvik å fiska med Christian.  Jag sola å mös. Sen cykla jag å Roger till Närlundabadet där jag tog ett bad. Grillat till middag å korsord som kvällsaktivitet 😉🌝😍😎💕🤗🏊🐠🐟

Andra rundan till Åland

Sanna och jag, syrran Helena Michel William och Lucas tog morgonbåten i lördags.  Dom skulle bo hos Helenas mormor på Kattnäs camping. Vi var i stan på sjödagarna på lördagen sen har vi målat massor. Syrran var över helgen. Gun å Sohlbergs kom på middag på söndagen och på måndagen träffa vi dom på stan innan dom åkte hem. Sen har jag å Sanna målat fönster å fönsterbänkar. Solat och badat på Lilla holmen. Ätit ute på Indigo. Ätit annat gott.Sett lite loppisar. Haft några fantastiska dagar.

Gålö och sommarträdgården

En fin dag på Gålö havsbad med Nygårds. Bad å sol även i vår semesterträdgård när vi kom hem😎😍💛🏊☉å lek i parken.

Här har vi allt vi behöver 💕
Underbara dofter och färger 💐🌸🌹🌼
 Vacker kväll

En dag på stranden

En underbar dag på södran. Sol och varmt i vattnet. Började med frukost.🍵😎🌝☉
Frukostgäster.🐤🐥

Första doppet för iår. Jätteskönt. Det blev många dopp idag. 🏊
De tre killarna var också med å bada 💕

Avslutas med en god grillad lax.

Trädgården idag

Första semesterveckan

Första veckan Tillbringades på Åland med Sanna och Roger. Måla lillrummet och fönster på ovanvåningen. Piska mattor, tvätta alla gardiner å draperier.  Fixa i trädgården. Kasta skräp.Var ute på lite smårundor. Åt och drack gott. Fredag till söndag fick vi besök av Nygårds . Sol bad  för Simon och Vivi och sightseeing 😊🍷💛🍦🏊

Jag & Simon

Idag hade jag & Simon picnic i parken gungade och sen var vi & mata fåglarna kollade båtar (han ville åka båt. Vi behövde bara köpa biljett sa han 😁)å åt glass vid Tappströmskanalen 🍞🐤🐦🍦😍 En mysig dag .

Semester

Så najs att veta att man är ledig i fyra veckor
Hade en härlig första kväll hos Nygårds
Klippte gräs å häck
Dom andra byggde altan
Och grillat till middag

Onsdag

Fika och kortspel hos Majsan och middag med syster och dotter på tacobar. Sen följde Sanna med hem. Lite bubbel i kvällssolen.

Fiske, lunch och bullbak

En härlig kväll
Roger och jag åkte till Prästvik. Tog med oss kebab och met spön.  Så mysigt vackert och lungt. Ingen fisk men skönt att bara sitta där och höra vattnet klucka.
 Lite mask hitta jag men det var för torrt i jorden.

Innan fisket snodde jag ihop lite Roy Fares bullar med vit choklad, hallonsylt och mandelmassa.
 Lunchen idag spenderades hos Sylvia i Hässelby på hennes altan. Vi hämta mat på Frandis. Canneloni en gång om året😅👍😉😎😊

En helg hemma

Har varit borta två helger så det var riktigt mysigt att vakna upp hemma idag.
Fick lite tid i trädgården under dagen mellan regneskurarna. Klippte gräset oxå.
Trädgården bjuder på många fina blommor.
Flyttade några jordgubbsplantor och smultron plantor till odlings lådan där jag hoppas dom ska föröka sig.   Där finns oxå persilja gräslök och rabarbern som jag hoppas ska trivas bättre där. Tycker inte att det är så kul att odla grönsaker.
Fick smaka på en mycket god rabarberkaka med maräng hos Familjen Sohlberg idag.😊👍
 På söndagen kom Helena å William ut å hälsa på.

Tor

Idag fick jag mysa med Tor då Tove(Sannas kusin) å jag hade stämt möte på Cafe Blomma vid lunch. Så kul att träffas. Ett år sen sist på Sannas examen. 😍💛😊